המרכז לגשטאלט יישומי 052-8134591

חדשות המרכז לגשטאלט ישומי

נפתחה ההרשמה לקורסי גשטאלט "מי יושב על הכיסא וריק" בתל אביב ובבינימינה ב 16.4 יפתח מחזור 6 של קורס "מי יושב על הכיסא הריק". קורס שמלמד לעומק את הטכניקה לניהול כוחות פנימיים בתוך אדם ולשיפור מערכות יחסים . הקורס בן 4 מפגשים בין 9:00-15:00 והוא מיועד למטפלים, מאמנים ומנחים מכל גישה וסוג. הקורס יתקיים בתל אביב בקרבת הרכבת פרטים בטל:052-8134591     ב 24.5 בימי חמישי יתחיל מחזור 7 של קורס "מי יושב על הכיסא הריק" בן 4 מפגשים בבינימינה בין השעות 9:00-15:00 . קורס "הכיסא הריק" למתקדמים, בוגרי שלב א יתקיים יתחיל ב 28.5 בבאר יעקב. הקורס בן 4 מפגשים בין השעות 9:30-13:30

קורס גשטאלט - "מי יושב על הכיסא הריק" ב 16.4 יפתח מחזור 6 של קורס "מי יושב על הכיסא הריק". קורס שמלמד לעומק את הטכניקה לניהול כוחות פנימיים בתוך אדם ולשיפור מערכות יחסים. הקורס בן 4 מפגשים בין 9:00-15:00 והוא מיועד למטפלים, מאמנים ומנחים מכל גישה וסוג. הקורס יתקיים בתל אביב פרטים בטל:052-8134591 ב 24.5 בימי חמישי יתחיל מחזור 7 של קורס "מי יושב על הכיסא הריק" בן 4 מפגשים בבינימינה בין השעות 9:00-15:00 .ב 28.5 יתחיל קורס מתקדמים של "הכיסא הריק" בבאר יעקב. הקורס בין 4 מפגשים בין 9:30-13:30



נפתחת קבוצת סופרויז'ן קבוצה קטנה ואישית המיועדת לתמיכה מקצועית במאמנים, מטפלים ומנחי קבוצות. פרטים נוספים בטל: 052-8134591

חיפוש באתר

קטגוריות - הבלוג של יעל

הדמויות שבתוכי - טכניקה לתקשורת עם התת מודע


טכניקה מאוד שימושית בתהליך השינוי ומאוד קלה ליישום. הטכניקה מחברת את עולמות הגשטאלט וה NLP. כדאי להתנסות עם עצמכם, או עם אחרים. הטכניקה מנוסחת בלשון נקבה אך מתאימה לשימוש שני המינים :-)

1. חשבי על בעיה או מצב שהיית רוצה לשנות בחייך.

2. דמייני את X (שם האדם) שיש לו את הבעיה הזאת.

3. אם X היה כאן בחדר, איפה היא הייתה?

בקשו מיקום מדויק בחדר. אם אדם עונה לכם, הדמות בתוכי, בקשו שיוציא את הדמות מתוכו ויבקש ממנה להיות במקום ספציפי בחדר.

4. הסתכלי על X. ודמייני, אפשר בעיניים עצומות או פתוחות  איך היא נראית, מה היא לובשת. האם היא עומדת, יושבת או שוכבת. האם X מסתכלת עלייך?

5. שימי לב איך את מרגישה כשאת רואה את X. מה את חושבת עליה. שימי לב איך היא מתייחסת אלייך.

6. אילו היית אומרת לה משהו, מה זה היה?

7. דמייני מסך לבן, או כדור פורח בשלושה צבעים.

8. ועכשיו הזמיני לחדר את X  אחרי שפתרה את הבעיה ועשתה את השינוי. שימי לב איפה היא ממוקמת בחדר. מה היא לובשת? איך היא נראית? לאיזה כיוון היא מסתכלת? מה היא משדרת לך?

9. שימי לב מה את חושבת עליה, וכיצד היא מתייחסת אלייך. איך את מרגישה כשאת רואה אותה.

10. שאלי אותה מה אפשר לה לעשות את השינוי הזה. מי היא הפכה להיות בעקבות השינוי שעשתה.

11. ועכשיו התבונני על שתי הדמויות שבחדר. X לפני השינוי, ו X אחרי השינוי. שימי לב מהי מערכת היחסים ביניהן. ומה את חושבת על שתיהן כשאת מתבוננת על מערכת היחסים שלהן.

12. שאלי את X שאחרי השינוי, אם היא מסכימה ללמד את X שלפני השינוי את הדברים שאפשרו לה לעשות את השינוי.


בררי עם X שלפני השינוי האם היא מוכנה ללמוד.

א. אם התשובה של שתיהן חיובית, בקשי מ X של אחרי השינוי לשדר בכוונה מלאה את הלמידות שלה ל X שלפני השינוי.

ב. אם תשובת אחת הדמויות או שתיהן שלילית, שאלי את הדמות למה היא זקוקה, או מה הצורך שלה מהדמות השנייה כדי שיהיה להן קשר טוב שיאפשר למידה.

ג. כאחת שרואה את שתי הדמויות שימי לב אם יש לך מידע נוסף שיכול לעזור להן ליצור קשר. עזרי להן להגיע לידי שיח, וגם אם אין תקשורת זכרי שלוקח זמן לפתח מערכת יחסים טובה. סכמי את השיח והודי לשתיהן על הנכונות לדבר בכנות.

ד. אם אחת הדמויות לא מתקשרת איתך, הביני שמשהו מאוד לא פשוט לה וזכרי להיות סובלנית, אולי היא תסכים לתקשר עם  דמות אחרת מציאותית או דמיונית.


13. שלחי את כל הלמידות של X של אחרי השינוי לכל תא ותא בגוף שלך, וגם לכל ההוויה של X שלפני השינוי.

14. דמייני שתי סיטואציות עתידיות שרלוונטית לשינוי שעשית, ושימי לב את תגובתך שונה בעקבות השינוי שעשית.


הסבר הטכניקה

בתת מודע שלנו נמצאים המשאבים, והכוחות שלנו, והטכניקה הזאת מאפשרת למידה פנימית של תובנות ואפשרויות, מהחלק שיודע בתוכי, לחלק שחווה קושי.

א. ראשית מפיקים הדמות הנושאת את מצב הבעיה. זוהי הדמות שקל יותר להתחבר אליה משום שזאת המציאות הנוכחית של האדם. מקפידים שהדמות תהיה במקום אחר בחדר ולא תישאר בתוך האדם, משום שאז לא תהיה לו נקודת מבט חדשה וידע חדש על מצבו.

ב. ככל שנבקש ממנו לשים לב לפרטים יותר קונקרטיים, כך הדמות תהיה יותר נוכחת בדמיונו כעת.

ג. לפני הפקת הדמות של הפתרון מבקשים לדמיין מסך לבן או כל דבר אחר. זה מאפשר ניקוי של המוח כדי שהדמויות לא יתערבבו.

ד. אח"כ מפיקים את הדמות הנושאת את הפתרון.

ה. כל הטכניקה היא מעמדה שלישית, מה שמאפשר לראות דברים מפרספקטיבה של הצד.

עמדה ראשונה - אני

עמדה שנייה -  אדם אחר

עמדה שלישית - מי שרואה מצד את שניהם.

שמים לב למערכת היחסים בין השניים, למיקום של שתי הדמויות אחת יחסית לשנייה, וגם יחסית אליכם. ומסייעים לדמויות הדמיוניות לקיים דיאלוג פורה ומצמיח של למידות.

ו. פעמים רבות מערכת היחסים בין הדמויות יכולה להיות מורכבת, ולכן מהעמדה השלישית, מהצד, כדאי לבדוק דרכים לגשר על הפערים. להציע להן לראות את הכוונה החיובית של כל אחת, את הצורך שלהן אחת מהשנייה, ולמה הן זקוקות כדי לשתף פעולה.

לכל אחת יש מה לתרום לשנייה, תפקידנו בעמדה שלישית הוא לעזור להן לראות את היתרונות של להיות בקשר.


הערות:

1. לפעמים יש צורך לחזק את מערכת היחסים בין הדמויות באמצעות חזרה על הטכניקה באופנים שונים.

2. הטכניקה הזאת היא קו מתווה לאפשרויות רבות ומעניינות שניתן ליצור בתוך תהליך העבודה עם אדם.


לדוגמא: שימו לב למיקום הדמויות. אפשר להקדיש זמן לחקור את המיקום של כל אחת מהדמויות, לבקש מהדמויות לשנות מיקום במרחב ולבדוק איך זה משפיע על האופן בו תופס אדם את הבעיה והפתרון. העובדה שהדמות במיקום מסוים ולא אחר, מצביעה על התבניות שיש לאדם ולעיתים גם על הרווחים המשניים, ולכן זה מרתק לחקור זאת.

גם המידע לאן הדמות מסתכלת (כיון המבט) יכול לספר לנו מידע חשוב על הבעיה ועל האדם.

גם הביטויים בהן משתמשות הדמויות מספרות לנו על התבניות של אדם ועל צורת החשיבה שלו.


לקבלת עדכונים ומידע מקצועי